روغن کرمانشاهی آرتیشو

در چند سال اخیر با توجه به افزایش مزرعه های پرورش شترمرغ موارد استفاده از این حیوان شگفت انگیز نیز گسترده تر شده. علاوه بر گوشت مفید این حیوان، خواص روغن شترمرغ نیز بسیار زیاد است که در ادامه مقاله به موارد مصرف و خواص این روغن میپردازیم با آرتیشو همراه باشید

روغن شترمرغ چیست ؟

برای تولید روغن شترمرغ چربی زیر پوست و عضلات این حیوان گرفته میشود و با حرارت غیر مستقیم پالایش میشود تا ناخالصی های موجود از بین رفته و از تمام مزایای آن بهره گرفته شود.

روغن شترمرغ همچنین شامل سطوح مختلف ترکیبات است. از جمله کاروتنوئیدها، فلاون ها، پلی فنل ها، توکوفرول و فسفولیپید ها در غیر تری گلیسیرید کسر، که ممکن است مزایای درمانی را از جمله خواص آنتی اکسیدان ارائه دهد.

خواص روغن شترمرغ

خواص روغن شترمرغ آنقدر زیاد است که برای قرن ها توسط فرهنگ های مصری، رومی و آفریقایی برای تمیز کردن موضعی پوست خشک، سوختگی پوست، اگزما پوستی، آفتاب سوختگی، درد عضلانی، رشد مو، خشکی مو، زخم های بستر، برطرف کردن چین و چروک صورت، برطرف کردن ترک پاشنه و بسیاری دیگر از موارد پزشکی استفاده میشده

اکثر مزایای روغن شترمرغ عمدتا از طریق اسیدهای چرب امگا موجود در روغن است. در اینجا مزایای روغن شترمرغ رو بیشتر بررسی میکنیم

روغن شترمرغ و کاهش درد

روغن شترمرغ دارای 22 اسید چرب است ازجمله امگا3،6 و 9. همچنین این روغن دارای آدنوزین تری فسفات است ( نوکلئوتیدی که در بدن به‌عنوان حامل انرژی به کار می‌رود ) که انرژی لازم بدن را تأمین می‌کند تا بتواند از این اسیدهای چرب ترکیبات  ضدالتهابی بسازد. روغن شترمرغ دارای خاصیت ضدالتهابی قوی است که درد ماهیچه و مفاصل را کاهش داده و سطح کلسترول در بدن را کم می‌کند. این روغن به‌سرعت از طریق پوست جذب می‌شود و به بافت‌های زیرپوست می‌رسد. در آنجا خواص ضد درد و ضدالتهابی این روغن عمل کرده و به بدن مواد غذایی لازم برای بهبود درد را می‌دهد.

روغن شترمرغ قادر است مواد را کپسوله کرده و آن‌ها را از موانع پوستی عبور دهد تا به بافت دردناک برسند. زمانی که این روغن با مسکن‌های دیگری مانند منتول یا کافورترکیب شود این مواد می توانند تا عمق مفصل یا ماهیچه رفته و شروع به کاهش درد و تورم نمایند.

مرطوب کننده پوست

روغن شتر مرغ به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا به عنوان یک مرطوب کننده بسیار خوب برای پوست قابل استفاده است.از این روغن میتوانید در تمام طول روز استفاده کنید و پوستتان را در برابر خشکی و تابش آفتاب محافظت کنید. این روغن به دلیل اینکه به سرعت جذب پوست میشود پوست شما را اصلا چرب نمیکند و به راحتی میتوانید شب ها قبل از خواب استفاده کنید

درمان بیماری های پوستی

تحقیقات زیادی در زمینه تاثیر روغن شتر مرغ بر روی پوست انجام شده که همگی به تسکین تحریک های پوستی و دیگر ناراحتی های پوستی اشاره دارند. افراد مبتلا به اگزما میتوانند از این روغن برای کاهش قرمزی پوست صورت استفاده کنند و در نهایت پس از استفاده مداوم مشکل را به طور کامل از بین ببرند.

اثرات ضد پیری

یکی از جالب ترین خواص روغن شترمرغ اثر ضد پیری آن است. به همین دلیل این روغن برای سالمندان و کسانی که به دنبال جوانسازی پوست خود هستند بسیار مفید است. با استفاده مداوم از این روغن علائم مخلتف پیری از جمله چین و چروک، کیسه های چشم زخمی و تیرگی پوست کاهش می یابد. اسیدهای چرب موجود در روغن شترمرغ برای جداسازی، بازیابی و رشد سلول ها حیاتی هستند.

خواص ضد قارچ

از خواص روغن شتر مرغ میتوان به خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی اشاره کرد. خواص ضد قارچی و ضد التهابی روغن شترمرغ در حفظ سلامت پوست کمک شایانی می کند. این خاصیت روغن شترمرغ موجب شده که از آن به عنوان یک پاک کننده پوست استفاده شود که میتواند بخش عمده ای از آلودگی پوست را بزداید

روغن شترمرغ و کاهش وزن

روغن شترمرغ دارای خواصی است که در زمان کاهش وزن به شما کمک می‌کند. براثر کاهش  وزن خطوطی روی پوست ظاهر می‌شود. روغن شترمرغ پوست را انعطاف‌پذیر کرده و سفتی و کشیدگی آن را حفظ می‌کند.

خواص روغن شترمرغ برای رشد مژه

اگرچه کمی عجیب به نظر می‌رسد اما روغن شترمرغ درمانی عالی برای مژه های شماست. گفته می‌شود روغن شترمرغ سبب رشد بهتر و بلند و ضخیم شدن مژه ها می‌گردد. اگر این روغن روی پوست صورت شما قرار بگیرد سبب تحریک رشد موهای صورتتان خواهد شد.

با این حال، روغن شترمرغ به طور معمول در مقایسه با سایر روغن ها سریع تر خراب می شود .

طریقه استفاده از روغن شترمرغ

استفاده از روغن شتر مرغ با توجه به نوع پوست و همچنین دلیل مصرف متفاوت است.

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که پوست شما بسیار خشک است به طوریکه به از استحمام دچار خارش پوست می شود توصیه می شود که پس از استحمام پوستتان را با روغن شتر مرغ کاملا چرب کنید.

اگر پوست صورت شما جوش میزند، به مدت 2 الی 3 هفته روزی یک مرتبه روغن شتر مرغ را به پوست بمالید و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. برای گرفتن تنیجه بهتر این کار را بعد از شستشوی پوست با صابون غیر محرک انجام دهید.

برای از بین بردن ترک های پاشنه و کف پا، روزی دو بار این روغن را به کف پا بزنید و به خوبی ماساژ دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر حتما قبل از خواب این کار را انجام دهید. قطعا بعد از مدت کوتاهی اثرات آن را مشاهده میکنید.

استفاده از روغن شترمرغ بر روی خراشیدگی ها و زخم های پوستی و سوختگی ها روزی سه مرتبه در طی یک هفته تاثیر بسیار مطلوبی در التیام داشته و اثر زخم بسیار کمتری به جا می ماند.

خرید-روغن-شترمرغ

برای خرید روغن شترمرغ سالم و طبیعی اینجا را کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
Click outside to hide the compare bar
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0