روغن کرمانشاهی آرتیشو

برای رفع بی خوابی و داشتن خوابی آسوده و راحت درمان هایی زیاد ومتعددی از جمله مصرف قرص ها و داروهای شیمیایی، ویتامین ها، تغییر در سبک زندگی، ورزش، داروهای گیاهی و … وجود دارد. که یکی از بهترین و مناسب ترین راه های کاهش و درمان بی خوابی و آرامش اعصاب استفاده از دمنوش های گیاهی تحت عنوان دمنوش آرامبخش شبانه است.

یکی از مهم ترعواملی که موجب می گردد انسان در طول روز انرژی لازم را برای انجام کارهای روزمره داشته باشد خواب کافی است. همچنین خواب کافی برای سلامت بدن از ضروریات به حساب می آید. اما ممکن است دلایل متفاوتی از جمله استرس، افسردگی، خوابیدن در طول روز، حس خستگی، عدم تمرکز، تحریک پذیری، مشکل در تصمیم گیری های بزرگ و پایین آمدن تحمل ناکامی ها باعث بی خوابی و بهم خوردن آرامش اعصاب روان در طول شبانه روز می شود.

معرفی دمنوش آرامبخش شبانه:

دمنوش های گیاهی به دلیل اینکه کافئین ندارند به عبارتی فاقد آن می باشند و در بیشتر مواقع خاصیت تسکین دهندگی دارند یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن آرامش در طول شب و داشتن خوابی مفید به حساب می آید.باید این نکته را در نظر بگیرید که یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از دمنوش های گیاهی این است  که مصرف داروها و قرص های خواب آور، عوارض جبران ناپذیری مانند اعتیاد، آلزایمر و حتی مرگ را به دنبال دارد.

لذا توصیه می شود از راه های طبیعی  برای رسیدن به آرامش اعصاب و خواب راحت استفاده کنید. می توان گفت که دمنوش های گیاهی زیادی وجود دارد که برای رسیدن به آرامش قبل از خواب مفید به شمار می آید، با این حال با صرف کمی وقت می توانید دمنوشی که مناسب ذائقه شما باشد را پیدا کنید. در ادامه این مطلب از آرتیشو همراه ما باشید تا به شما چند نمونه از دمنوش های آرامبخش شبانه و خواص آن ها در بهبود بی خوابی را معرفی کنیم.

دمنوش آرامبخش شبانه ماگنولیا:

اثر بخشی ماگنولیا به عنوان آرام بخش ناشی از ترکیب هونوکیول می باشد که سبب می شود گیرنده های GABA موجود در مغز، دچار تغییر شود. این دگرگونی باعث کاهش بی خوابی شده و حس خواب آلودگی را در فرد افزایش می دهد.ترکیب هونوکیول به وفور در تمامی قسمت های گیاه (ساقه، گل و پوست ) یافت می شود.

این گیاه بیش تر از صد سال است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. و امروزه به عنوان آرامبخش و از بین برنده اضطراب در دنیا شناخته شده است. دمنوش ماکنولیا از پوست، ساقه های خشک شده و جوانه های گیاه تهیه می شود طبق تحقیقات صورت گرفته چایی که از پوست ماگنولیا به دست آمده به داشتن خوابی آسوده کمک می کند.

دمنوش آرامبخش شبانه بابونه:

از چای بابونه تحت عنوان آرامبخش یاد می شود و دارویی برای درمان بی خوابی، استرس و اضطراب به شمار می آید. در حقیقت عاملی که این دمنوش را معروف به داروی آرامبخش می سازد، وجود آنتی اکسیدانی به نام آپی ژنین است که با تحریک بعضی از گیرنده های مغز بی خوابی را ازبین می برد.

 

طی مطالعات انجام گرفته کسانی که از بیخوابی رنج میبرند در صورت مصرف 270 میلی گرم از عصاره بابونه در بازه زمانی 28 روزه و دو بار در روز، در هنگام خواب 15 دقیقه زودتر از کسانی که این عصاره را مصرف نکرده اند به خواب می روند.همچنین  بابونه در داشتن خواب بهتر سالمندان و خانم هایی که زایمان کرده اند نیز تاثیر گذار است.

دمنوش آرامبخش شبانه گزنه:

از دلایلی که چای گزنه را به عنوان آرامبخش اعصاب و روان تبدیل کرده است طبع گرم آن می باشد. از دیگر خواص این دمنوش می توان به مواردی مانند کاهش چربی خون، غلظت خون و ضد صفرا اشاره کرد.

دمنوش آرامبخش شبانه سنبل الطیب:

آوازه این گیاه مشهور نه تنها به عنوان دارویی برای بهبود بی خوابی و سردرد، بلکه از قدیم در انگستان طی جنگ جهانی دوم برای کاهش استرس و امروزه در اروپا و آمریکا به عنوان پرطرفدارترین دمنوش خواب آور به گوش می رسد.

سنبل الطیب به دو شکل کپسول مایع و خشک شده (برای چایی) مورد مصرف قرار می گیرد. سنبل الطیب عاری از هرگونه عوارضی برای دست یابی به خوابی آسوده و راحت به شما توصیه می شود.

به جز دمنوش هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم می توانید دمنوش های آرامبخش شبانه را به صورت ترکیبی نیز مصرف کنید و از خواص بی نظیر آن ها شگفت زده شوید.

دمنوش آرامبخش شبانه بابونه و بهارنارنج:

این دمنوش فوق العاده تاثیر بسزایی در آرامش اعصاب و داشتن خوابی آرام ایفا می کند. همچنین باعث می شود دردهای ناشی از سردرد میگرن و دردهای خانم ها تسکین داده شود و در کاهش استرس و بهبود کم خونی مفید به شمار می اید.

دستور تهیه:

نسبت دو به یک از گل بابونه و بهار نارنج (دو قاشق غذا خوری گل بابونه، یک قاشق غذا خوری بهار نارنج)

آب جوش

دو قاشق مربا خوری عسل برای هر لیوان

یک قوری را آورده و گل بابونه و بهارنارنج را به همراه آب جوش در آن بریزید قوری را بر روی حرارت ملایم قرار داده و به آن اجازه دهید تا دم بکشد. وقتی که آماده شد آن را درون لیوان ریخته و عسل را با آن اضافه کنید.حالا دمنوش آماده نوشیدن است.

دمنوش آرامبخش شبانه گل گاوزبان و سنبل الطیب:

 

بی شک همه ما با خواص بی شمار گل گاو زبان آشنایی داریم. ترکیب این دو دمنوش، موثر در آرامش اعصاب و بهبود بی خوابی (به عبارتی خواب آور) است. البته این دمنوش خواص دیگری نیز دارد از جمله: رفع سرفه، رفع سنگ کلیه، از بین برنده تنگی نفس و جلوگیری از سردرد.

باید به این نکته توجه کنید که مصرف دمنوش آرامبخش شبانه گل گاوزبان و سنبل الطیب برای همه توصیه نمی شود. این دمنوش برای خانم های باردار و کودکان ممنوع و در صورت استفاده ار داروی اعصاب باید حتما به پزشک معالج در میان گذاشته شود.

 دستور تهیه:

چهار قاشق غذا خوری گل گاو زبان

 یک قاشق غذا خوری سنبل الطیب

آب جوش

گل گاو زبان و سنبل الطیب را درون قوری ریخته سپس آب را به آن اضافه کنید، آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید دم بکشد. در صورت تمایل می توانید یک لیموی عمانی در زمان دم کشیدن به آن اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
Click outside to hide the compare bar
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0